Ar naudinga bėgti su hipertenzija, Nuo infarkto reikia ne bėgti, o nueiti - DELFI Gyvenimas


Skaitykite forume: Dalintis: Kaip pradėti bėgioti? Ką reikia žinoti apie save ir priemones, reikalingas aktyviam judėjimui? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvos sveikatos sąjungos prezidentas, Palangos sveikatos ar naudinga bėgti su hipertenzija direktorius Dainius Kepenis. Kūno kultūra — labai asmeniška Fizinis krūvis turi būti dozuojamas panašiai, kaip vaistai, — individualiai ir atsižvelgiant į daugelį žmogaus sveikatai svarbių veiksnių.

Straipsnio komentarai

Kaip tinkamai mankštintis, turėtų patarti ir šeimos gydytojai. Populiarios ir visiems vienodos rekomendacijos dažniausiai nėra veiksmingos, nes tai, kas tinka visiems, netinka niekam! Tačiau ir be asmeninio trenerio galima sėkmingai pradėti mankštintis.

Tai — 40 minučių trukmės pasivaikščiojimas lygia vietove. Tiesa, apie tokio fizinio aktyvumo naudą prisimename tik tuomet, kai jau trenkia infarkto žaibas. Bet tai nėra fizinio aktyvumo pabaiga. Tai — antroji galimybė pamėgti aktyvumą.

Iš pradžių, kad sau nepakenktumėte ir nenusiviltumėte bėgimu dažniausiai — dėl per spartaus krūvio didinimogeriausia pradėti nuo ėjimo individualiu tempu. Ėjimas — pati saugiausia, veiksmingiausia, pigiausia ir prieinamiausia sveikatingumo priemonė.

ar naudinga bėgti su hipertenzija

Po kelių mėnesių vaikščiojimo treniruočių arba ėjimo į darbą ir namo, sustiprėjus raumenims ir prisitaikius kvėpavimo sistemai, galima pradėti bėgioti ristele. Bėgiojant reikia pasirūpinti specialia avalyne.

Nuo infarkto reikia ne bėgti, o nueiti

Jai nedera gailėti pinigų. Žinomos firmos gamina labai gerus bėgimo batelius.

ar naudinga bėgti su hipertenzija

Jie turi būti storakulniai, minkštu padu ir gerai imobilizuojantys čiurnos sąnarį. Bėgdami statykite koją kulnu, kaip ir eidami.

ar naudinga bėgti su hipertenzija

Bėgti reikėtų kuo minkštesne danga, jokiu būdu ne asfaltu ar betono danga. Bėgant kieta danga po du ar tris kilometrus, nieko bloga neatsitiks, tačiau po ilgesnių nuotolių bėgimo gali pradėti skaudėti sąnarius ir stuburą. Šaunu, jeigu rasite bendraminčių, kurių fizinis pasirengimas panašus į jūsų. Antraip geriau treniruokitės individualiai.

ar naudinga bėgti su hipertenzija

Po krūvio organizmui reikia laiko atgauti jėgas. Iš pradžių galite bėgioti kas antrą dieną. Sveikatos balai Kad ėjimas ar lėtas bėgimas būtų naudingas širdies ir kraujagyslių sistemai, būtinas tam tikras judėjimo tempas. Kuperis iš Dalaso aerobikos klinikos JAV nurodo, kad, pavyzdžiui, įveikus vieną kilometrą per 10 min. Beje, raumenys ir sąnariai taip pat reikalauja savų taškų!

Jeigu kilometrui įveikti reikia 7 min. Tačiau širdžiai treniruoti ir medžiagų apykaitai skatinti reikia tempo — per valandą įveikti ne mažiau kaip 6 km.

Kodėl plaukioti geriau nei bėgioti ar važiuoti dviračiu 0 www.

Aktyvaus judėjimo poveikiui įvertinti bei krūviui dozuoti reikia stebėti šiuos parametrus: Pulso dažnis ramybės metu Normalus pulso dažnis ramybės metu — 60—70 k. Maksimalus pulso dažnis fizinio lėtinis bronchitas ir hipertenzija metu Jis apskaičiuojamas pagal formulę: Naudingas širdžiai pulso dažnio režimas minus amžius metais x 0,6.

ar naudinga bėgti su hipertenzija

Toks ir mažesnis pulso dažnis nepavojingas sveikatai. Širdį treniruojantis pulso dažnio režimas minus amžius metais x 0,8.

Pranešti klaidą

Tačiau tokio tempo nereikia siekti pirmąją treniruočių savaitę ar net mėnesį. Ne greitis, o laikas, praleistas bėgimo takelyje, teikia daugiausia žvalumo ir energijos. Be abejo, judėjimo tempas turi atitikti kaulų ir raumenų bei kvėpavimo sistemos ar naudinga bėgti su hipertenzija. Pulso dažnio normalizavimosi laikas Svarbiausias tinkamo tempo ir geros treniruotės požymis — pulso dažnio normalizavimosi greitis. Per 15 min.

Būdai išgydyti hipertenziją amžinai

Jeigu tai neįvyksta per 30 min. Kaip nepersitempti?

Judėjimo aktyvumo tikslas turėtų būti ne šimtai nubėgtų kilometrų, o gera savijauta, žvali ir darbinga nuotaika. Dėl to kartais pakanka pasivaikščioti gamtoje ar atsisakyti automobilio vykstant į darbą ir iš jo.

Ankštiniai, ypač naudingi žirniai. Sudėtis su daug vitamino C. Svarbu ištaisyti geriamąjį režimą prieš visam laikui išgydant hipertenziją. Per dieną rekomenduojama vartoti iki 1,5 litrų vandens.

Tiek vaikštant, tiek pradėjus bėgioti verta žinoti, kokį atstumą įveikiate, per kiek laiko ir pan. Nuostabus išradimas — žingsniamatis. Kaip juo naudotis? Pirmiausia jums reikės žinoti savo žingsnio ilgį.

  • Izoptinas nuo hipertenzijos
  • Hipertenzija ir pirtis: ar suderinama?
  • Dauguma jų, deja, palieka š Anesteziologų-reanimatologų draugijos konferencija m.

Apeikite apibėkite ratą stadione, kad pajustumėte savo judėjimo tempą. Tada stadiono tiesiojoje, m atkarpoje, suskaičiuokite, kiek padarėte žingsnių. Į elektroninį žingsniamatį įvedę savo žingsnio ilgio, kūno masės ir kt. Patogu išsimatuoti atstumą nuo namų iki darbo, garažo ar pan.

ar naudinga bėgti su hipertenzija

Ypač naudingi tempimo, pavyzdžiui, pagal jogos sistemą, pratimai. Siųsti draugui:.