Galite degintis su hipertenzija. Kaip saugiai ir gražiai įdegti? Interviu su dermatologe – balsys100.lt


galite degintis su hipertenzija

Nešvaistykite laiko veltui: užsiimdami šiuo sportu savo gyvenimą galite prailginti net 10 metų   Jei galite degintis su hipertenzija gyventi ilgiau — privalome sportuoti, žino, tikriausiai, visi. Tačiau neseniai atlikti tyrimai parodė, koks sportas prideda daugiausiai metų prie gyvenimo.

galite degintis su hipertenzija

Daugelį tai gali nustebinti. Pasirodo, jei norite būti ilgaamžiais — turėtumėte užsiimti tenisu.

Ar svorio netekimas išgydo hipertenziją. Kraujo spaudimą galima reguliuoti ne tik vaistais

Stresas ir fizinis aktyvumas — geras duetas Kaip savo paskaitoje pasakojo Lietuvos sporto universiteto LSU profesorius Albertas Skurvydas, infarkto rizika mažėja, kai kasdien valgome daug daržovių, nepamirštame vaisių, taip pat ir reguliariai sportuojame — ne mažiau nei minučių per savaitę.

Pastarasis veiksnys galite degintis su hipertenzija labai didelė rykštė širdies ir kraujagyslių ligoms. Taip pat rūkymas ir blogi riebalai kraujyje: triglicerido kiekis, mažo tankio cholesterolis, tai yra blogi riebalai.

  1. Kai lytinis aktas baigiasi per greitai Kiek turėtų trukti lytinis aktas, geriausiai žino moteris, todėl jos ir reikia pasiklausti.
  2. Deginimasis Nudegimas soliariume Nėra abejonių, kad melanomos atvejų daugėja.
  3. GYVENIMO BŪDAS - Sveikas Žmogus

Mažiausias mirtingumas ir širdies ligų rizika buvo tarp tų žmonių, kurie patyrė daug streso, tačiau jų fizinis aktyvumas buvo minučių per savaitę. Mat fizinis aktyvumas organizmui taip pat yra stresas, tačiau toks, iš kurio gauname naudos.

JustIn Lithuania: Ep.4 – Antanas Šileika -- Justinas Jankevičius

O blogas stresas yra chroniškas, lėtas, socialinis ar psichologinis. Kitų tyrėjų duomenys parodė, kaip geras stresas daro įtaką imuninei sistemai.

Ultravioletinių spindulių įtaka sveikatai

Trumpalaikis stresas ir fizinis aktyvumas labai gerai treniruoja imuninę sistemą ir padaro ją stipresnę. Tad koks fizinis aktyvumas, pagal Mayo klinikos tyrėjus, prideda daugiausiai metų prie gyvenimo? Buvo ištirtos kelios fizinio aktyvumo formos: tai yra neprofesionalai, kurie žaidžia tenisą, badmintoną, futbolą, važinėja su dviračiu, plaukioja, bėgioja ar užsiima sportu fitneso sveikatos klubuose.

Mėgėjiškas futbolo žaidimas apie 4,5 metų, badmintonas 6 metus, o daugiausiai gyvenimą prailgina tenisas — net iki 9,5 metų, — tyrimo duomenis pristatė profesorius.

5 ligos, kurių galite išvengti, jei sportuosite

Tyrimo imtis nėra tokia plati, kad galėtume tikrai teigti, jog tenisas yra pats sveikiausias sportas. Kodėl tenisas? Kaip pasakoja profesorius, mūsų raumenynas gamina apie sveikų natūralių vaistų — miokinų. Raumenynas sudarytas iš 3 skirtingų skaidulų — lėtųjų, tai yra pirmo tipo, kurios dirba, kai mes vaikščiojame ar kilnojame nedidelius svorius. Antro tipo raumenų skaidulos yra žymiai galingesnės, greitesnės, jos dirba, kai bėgiojame vidutiniu tempu ar greičiau vaikščiojame, kilnojame didesnius svorius.

Kaip saugiai ir gražiai įdegti? Interviu su dermatologe

Dar kitas trečdalis yra itin greitų, galingų raumenų skaidulų, kurios įsijungia į darbą tada, kai labai greitai bėgame, sportuojame, keliame didelius svorius. Teniso metu dirba ne tik lėtos, ne tik tarpinės raumenų skaidulos, bet ir pačios greičiausios, kai jas reikia kas sekundes jas aktyvuoti. Teniso žaidimo metu yra aktyvuojamas visas raumenynas, tačiau tai vyksta optimaliai ir jis yra nepertempiamas.

Be abejo, kadangi tai žaidimas, gaminamas ir dopaminas, tai reiškia, kad žaisdami jaučiame ir tam tikrą atpildą, džiaugsmą. Tyrimai rodo, kad 12 savaičių HIIT treniruočių labai gerai ištreniruoja greitųjų, trečio tipo raumenų skaidulų aerobinės savybės ir juose smarkiai padidina mitochondrijų skaičių ir kokybę.

galite degintis su hipertenzija

Apskritai, mitochondrijų aerobinis pajėgumas yra vienas iš sveikatos rodiklių. Po treniruočių, senyvo amžiaus žmonių raumeninių skaidulų mitochondrijų skaičius buvo kaip jaunų.

Tai dar vienas įrodymas, kad HIIT ištreniruoja ne tik lėtas, tarpines, bet ir greitąsias raumenines skaidulas, neleidžia joms atrofuotis ir ištreniruoja jų aerobines savybes.