Kaip turėti gerą širdies sveikatą, Raktiniai žodžiai


Silpnaprotystė nėra būtina senatvės palydovė: profesorius pažėrė patarimų, kaip išvengti demencijos   Sergamumas širdies ligomis nemažėja Širdies ir kraujagyslių ligos jau ilgus metus išlieka dažniausia mirties priežastimi, nepaisant to, kaip daug kalbama apie šių ligų prevenciją.

  • Užsikimšusi nosis nebevargins: tai padės akimirksniu Gydytojai laikosi nuomonės, kad pulso stebėjimas gali išgelbėti jūsų gyvybę, todėl išmokti šiuos paprastus judesius labai svarbu!
  • Kokia yra hipertenzijos diagnozė
  • Fiziotenziniai vaistai nuo hipertenzijos
  • Tenio nuotr.

Skaičiai daug ką pasako: metais nuo širdies ligų mirė 22,5 tūkst. Lietuvos gyventojų ir tai yra kas antra mirties priežastis, skelbia Higienos institutas.

Ir tokia statistika nekinta jau kone dešimtmetį. Lietuvoje nuo iki metų mirtingumas nuo širdies ligų keitėsi labai nežymiai — skaičius tik šiek tiek sumažėjo.

Raktas į sveiką širdį: specialistai kviečia suprasti rizikas ir keisti savo kasdieną

Tačiau per šiuos metus žymiai mažėjo ir bendras Lietuvos gyventojų skaičius. Tai rodo, kad vis dar nepakankamai rūpinamės mūsų kaip turėti gerą širdies sveikatą funkcijas palaikančiu organu ir neskiriame tiek dėmesio širdies stiprinimui ir ligų prevencijai, kiek reikėtų. Didesnę riziką susirgti širdies ligomis turi sėdimą darbą dirbantys žmonės, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia dirbdami kompiuteriu ir mažai fiziškai juda. Širdies ligas įprasta laikyti vyresnio amžiaus žmonių kaip turėti gerą širdies sveikatą sutrikimais, tačiau vaistininkė atkreipia dėmesį, kad širdies ligomis vis dažniau suserga jaunesni, o liga juos užklumpa tarsi žaibas iš giedro dangaus — iki tol jie rimtesnių nusiskundimų sveikata neturi.

Tai apima ir tinkamą fizinį aktyvumą, ir subalansuotą mitybą, kurioje būtų širdžiai hipertenzijos gydymas statinais maistinių medžiagų, ir reguliarų rūpinimąsi savo sveikata.

Pradžia — žalingų įpročių atsisakymas Specialistė teigia, kad, norint išvengti širdies ligų, reikia visiškai atsisakyti ar vengti kai kurių įpročių. Įprasta manyti, kad rūkymas yra viena pagrindinių plaučių vėžio išsivystymo priežasčių.

Tačiau svarbu prisiminti, kad jis taip pat yra viena iš pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligų priežasčių.

Juokas ir gera nuotaika — sveikos širdies garantas Birželio 10d.

Rūkymas pažeidžia kraujagyslių sieneles, mažina deguonies kiekį kraujyje, stimuliuoja adrenalino išsiskyrimą, taip padidindamas arterinį kraujo spaudimą — tai apsunkina širdies darbą. Rūkantiesiems miokardo infarkto ir insulto rizika yra didesnė.

Gera širdies sveikata reiškia puikią seksualinę sveikatą

Todėl akivaizdu, kad, siekiant turėti sveiką širdį, rūkymo reikėtų atsisakyti visiškai. O mesti šį įprotį gali padėti aktyvesnė fizinė veikla, kuri bus naudinga ir širdies darbui. Širdžiai kaip ir kitiems raumenims reikia fizinio aktyvumo Per mažas fizinis aktyvumas taip pat minimas tarp pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligų priežasčių. Be to, jis padeda kontroliuoti svorį ir išvengti antsvorio, turinčio neigiamos įtakos širdies veiklai.

kaip turėti gerą širdies sveikatą

Sveikatai, kartu ir širdžiai, ypač palankus plaukiojimas, tad, jeigu turite galimybę, reguliariai lankykitės baseine. Plaukiojant ne tik atsipalaiduosite ir mankštinsite širdies raumenį, bet ir nenualinsite organizmo.

Intensyvus sportas ir prakaito imituota hipertenzija nepavojingas iki 25 metų, o vėliau, organizmui subrendus, reikia išmokti sportuoti, nekenkiant organizmui. Jeigu mėgstate keliauti, išbandykite žygius pėsčiomis arba važiavimą dviračiu kalnuotomis vietovėmis.

kaip turėti gerą širdies sveikatą

Šios veiklos ypač naudingos, kadangi vyksta intervalinės treniruotės — patiriamas kintantis krūvis ir širdies susitraukimų dažnis. Ne ką mažiau naudinga ir dinaminė fizinė veikla, tokia kaip ėjimas su šiaurietiškomis lazdomis, joga, šokiai ar tiesiog paprastas pasivaikščiojimas gamtoje. Jeigu jūsų fizinė veikla ypač intensyvi, nenutraukite jos iš karto pabaigę pratimą.

kaip turėti gerą širdies sveikatą

Bėgikai, bėgdami trumpas distancijas, niekada nesustoja, pasiekę finišą, — po distancijos dar bent keletą minučių ramiai pavaikšto. Tai daroma, norint išvengti organizme susidarančių laisvųjų radikalų, kurie yra labai reaktyvūs ir atsiranda aktyviai sportuojant. Šie radikalai ateityje gali neigiamai paveikti mūsų organizmą.

kaip turėti gerą širdies sveikatą

Pirmiausiai reikėtų atkreipti dėmesį į cholesterolio kiekį kraujyje. Jo padidėjimas signalizuoja apie didesnę širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

kaip turėti gerą širdies sveikatą

Cholesterolio kiekio padidėjimas gali baigtis miokardo infarktu, išeminiu insultu ir staigia mirtimi. Jo kiekį kontroliuoti galima, keičiant mitybą, t.

Patys reikalingiausi mineralai širdžiai yra magnis, kalis ir kalcis.

Sveika širdis: ką turi žinoti sulaukę 35-erių

Svarbu, jog gautume visų šių medžiagų, nes be magnio nebus įsisavinamas kalis. Todėl patarčiau savo mitybą praturtinti riešutais, slyvomis, džiovintais vaisiais, ypač abrikosais.

Tai ypač aktualu, jeigu patiriate stresą arba esate linkę į depresiją, nes prasta psichologinė būklė taip pat didina širdies ligų riziką.

Jeigu jaučiatės nervingi, išgerkite vaistažolių arbatos, pvz. Širdies ligų riziką padės sumažinti ir organizmo stebėjimas Net ir gyvendami sveikai, neapleiskite savo organizmo ir nuolat jį stebėkite.

Juokas ir gera nuotaika – sveikos širdies garantas

Laiku pastebėję pirmuosius širdies ir kraujagyslių ligų simptomus, užkirsite kelią ligos paūmėjimui. Silpnumas ir galvos skausmas gali pranešti apie kraujospūdžio sumažėjimą, rodantį, kad širdis nebesugeba tinkamai atlikti savo funkcijos.

kaip turėti gerą širdies sveikatą

Susirūpinkite, jeigu greitai pavargstate nuo veiklos, kuri anksčiau jums nekeldavo sunkumų, pvz. Pajustus šiuos simptomusrekomenduojama pasikonsultuoti su šeimos gydytoju ar specialistu.

Tačiau atminkite: net jeigu šiandien jaučiatės sveiki, apleisti organizmo negalima.