Kajeno pipirų sveikata naudinga širdžiai


Skaitykite forume: Dalintis: Manoma, kad pirmasis iš europiečių pipirų paragavo Kolumbas: ųjų žiemą jis savo dienoraštyje aprašė ypatingą patiekalą su įvairių pipirų mišiniu, kurio skanavo dabartinės Kubos teritorijoje.

Tokius kūno tarpusavio ryšius tyrinėjantys mokslininkai sako, kad norint išlikti sveikiems, reikia skirti dėmesio visomis kūno dalimis. Gydytojai sako, kad širdžiai galima rimtai pakenkti netinkamai rūpinantis, regis, visai su ja nesusijusiais organais ar turint netinkamų įpročių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad širdies ligos gali būti susijusios su netinkama burnos higiena? Taigi — 4 įpročiai, kenkiantys širdies veiklai ir galintys sukelti rimtus jos sutrikimus.

Vietiniams gyventojams pipirai buvo kasdienių patiekalų ingredientas. Tuomet mityba nebuvo įvairi ir aštrus pipiras buvo vienintelis prieskonis, vitaminų šaltinis ir vaistas nuo daugelio ligų. Svarbus elementas Pasaulyje kajeno pipirų sveikata naudinga širdžiai apie įvairių pipirų rūšių. Visi jie ir skirstomi pagal aštrumą, t. Šią skalę sudarė amerikiečių chemikas V. Skovilis, jis vadovavosi asmeniniais pojūčiais.

Apie aštriųjų pipirų naudą sveikatai – Nemuno krašto laikraštis "Naujasis Gėlupis"

Vėliau ji buvo koreguojama remiantis cheminiais tyrimais. Aštriausiu pasaulyje pripažintas indiškasis pipiras Naga Jolokia, tris kartus mažiau kapsaicino turi meksikietiškasis habanero, toliau eina Kajeno, Lotynų Amerikos, gruzinų, vengriniai pipirai ir visiškai šios medžiagos neturinti saldžioji paprika. Patekęs į mūsų organizmą, kapsaicinas kovoja su mikrobais. Kapsaicino dedama į tepalus nuo artrito, ši medžiaga skatina kraujo cirkuliaciją, todėl jos šiek tiek dedama į anticeliulitines priemones.

Kuo sveikatai naudingi aitrieji pipirai? Pipirų būna įvairių rūšių ir spalvų, jie gali būti netgi auginami ant palangės kaip gražus dekoratyvinis augalas. Liaudies medicinoje dažniausiai naudojami aitriųjų pipirų vaisiai. Raudonieji ankštiniai pipirai stiprina kraujotaką, suaktyvina medžiagų apykaitą, stiprina imunitetą, stimuliuoja potenciją, saugo gleivines, valo žarnyną, gydo vidurių užkietėjimą, padeda atsikratyti kirminų ir parazitų.

Kapsaicinas — stiprus antioksidantas, saugantis ląsteles nuo laisvųjų radikalų ir padedantis skaidyti produktuose esančius konservantus. Bene labiausiai kapsaiciną vertina dietologai — jis skatina virškinimą, skrandžio sulčių išsiskyrimą ir kovoja su diarėją sukeliančiomis bakterijomis. Be to, jis stimuliuoja širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje ir kartu mažina trombų susidarymo riziką.

Maža to, jis turi tonizuojamųjų savybių. Indėnai juodąjį šokoladą gabalėliu aštraus pipiro laikė geriausia kajeno pipirų sveikata naudinga širdžiai vakariene prieš susitikimą su moterimi.

kajeno pipirų sveikata naudinga širdžiai hipertenzija yra visą gyvenimą

Tiesa, kapsaicinas padeda išlaikyti puikias kūno linijas. Šnekama, kad žinoma brazilietė Šakira ne tik daug sportuoja, bet nevengia patiekalų su aitriosiomis paprikomis. Mat kapsaicinas skatina medžiagų apykaitą — šį fenomeną gydytojai vadina terminiu efektu.

Žadina apetitą Gydytojai įspėja — su pipirais reikia elgtis atsargiai. Prieš dedant į maistą, išsiaiškinti, kokio stiprumo pipiras, — tuo galite įsitikinti šiek tiek jo lyžtelėję.

Daugiausiai kapsaicino turi sėklos ir ankšties minkštimas. Jeigu tai pašalinsite, aštrumo liks mažiau. Aštriuosius pipirus dorokite tik su pirštinėmis — kapsaicinas labai kibus ir net keletą kartų nusiplovus rankas jo lieka ant odos.

Mažiau aštrus pipiras tampa jį termiškai apdorojus, tiesa, jo aštrumas tuomet pereis į sultinį ar padažą. Apskritai pipirai yra universalūs — jų galima dėti į karštus patiekalus, o šviežius susmulkinti ir berti į salotas. Nedidelį pipiriuką galima į mesti į aliejų ir palaikyti 10—14 dienų — turėsite aštresnio pagardo.

Aštrūs pipiriukai – sveika

Pipiro gabalėlių galite įberti į karštą šokoladą, tuomet jo aromatas bus išraiškingesnis, o jūs gausite mažiau kalorijų. Tik aštrius patiekalus atsargiau turėtų rinktis alergiški žmonės ir sergantieji virškinamojo trakto ligomis. Vanduo nepadės — geriau išgerkite pieno, nesaldaus jogurto, kefyro ar suvalgykite šaukštelį grietinės. Aštrius patiekalus valgykite su ryžiais, duona ar užkąskite kietuoju sūriu, griežinėliu citrinos, išgerkite pomidorų sulčių.

Nuo rankų nuvalyti kapsaicino liekanas padės augalinis aliejus. Aitriųjų paprikų sriuba 0,5 kg jautienos faršo, tiek pat pomidorų, 2 svogūnai, indelis g konservuotų pupelių pomidorų padaže, 1—2 aitriosios paprikos, 2 skiltelės česnako, 2 šaukštai tarkuoto sūrio, aliejaus, maltos kalendros, druskos, maltų juodųjų pipirų, petražolių. Jautienos faršą šiek tiek pakepinkite.

Svogūnus, česnaką, aitriąsias paprikas susmulkinkite ir pakepkite kartu su faršu.

kajeno pipirų sveikata naudinga širdžiai kokie tyrimai atliekami su hipertenzija

Pomidorus nuplikykite arba trumpam panardinkite į verdantį vandenį, nulupkite odeles, supjaustykite ir patroškinkite kartu su jautiena. Supilkite konservuotas pupeles, įberkite prieskonių ir dar patroškinkite 2—3 minutes.

Pastaruoju metu teko nemažai girdėti apie aštriųjų prieskonių naudą žmogaus organizmui. Žinoma, tai nėra panacėja, tačiau kai kas gali ir pabandyti, juolab kad tai, kas rašoma spaudoje ir interneto puslapiuose, yra mokslo žmonių tyrimų išvados. Pasaulyje auginama daugybė aitriosios paprikos aštriųjų pipirų rūšių.

Patiekdami sriubą pabarstykite tarkuotu sūriu, smulkintomis petražolėmis. Troškinys su ėriena g ėrienos, 2 šaukštai alyvuogių aliejaus, 1 vidutinio dydžio svogūnas, skiltelė česnako, 1 saliero stiebas, indelis g smulkintų konservuotų pomidorų, 0,5 stiklinės lęšių, maltų prieskonių: cinamono, kmynų, kalendros, kardamono, gvazdikėlių, aitriosios paprikos miltelių, juodųjų pipirų ir druskos.

Puode įkaitinkite aliejų, suberkite ėrienos gabalėlius ir kepkite, kol paruduos apie 5 minutes.

Aštraus pipiro nauda: padės atsikratyti antsvorio, sustiprins plaukus ir pagerins nuotaiką

Po to mėsą išgriebkite ir nusausinkite. Tame pačiame puode pakepinkite pjaustytus svogūnus, česnaką ir smulkintą saliero stiebą. Kepkite kol daržovės suminkštės. Paskui suberkite apkeptą mėsą, prieskonius, supilkite smulkintus pomidorus, įdėkite druskos.

Galiausiai suberkite lęšius, užvirinkite ir, sumažinę ugnį, troškinkite maždaug pusvalandį. Karštas šokoladas g juodojo šokolado ne mažiau 50 proc.

Kajeno paprika: neįtikėtina nauda sveikatai ir paprasti panaudojimo būdai

Šokoladą sulaužykite nedideliais gabalėliais ar sutrupinkite. Pieną pakaitinkite iki 45 laipsnių temperatūros ir į jį suberkite šokoladą.

kajeno pipirų sveikata naudinga širdžiai hipertenzijos patofiziologijos paskaita

Kaitinkite toliau nedidindami temperatūros ir maišykite, kol šokoladas visiškai ištirps. Kai šokolado gumulėlių neliks, nuimkite nuo ugnies ir įdėkite vieną kitą aitriosios paprikos gabalėlį.

Galite įberti ir riešutų, cinamono, imbiero, vanilės. Siųsti draugui:.