Magnio dozė hipertenzijai į raumenis


Nustatyta, kad dauguma Europos šalių gyventojų suvartoja mažesnį magnio kiekį, nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija [1]. Kiti literatūros šaltiniai didžiausią dėmesį rekomenduoja atkreipti į vyresnio amžiaus žmones ir jaunas moteris [3].

magnio dozė hipertenzijai į raumenis hipertenzija kaip sumažinti kraujospūdį namuose

Magnio homeostazės sutrikimai nustatomi padidėjus jo išskyrimui ar sumažėjus patekimui į organizmą. Žmogus magnio gauna su maistu [1—3]. Organizme trūkstant magnio jo koncentracija atkuriama koreguojant paciento mitybą — rekomenduojama valgyti gausiai magnio turinčių maisto produktų kviečių sėlenos, moliūgų sėklos, saulėgrąžos, špinatai, salotos, petražolės, krapai, morkos, sojos, šparaginės pupelės, žirniai, jūros kopūstai, razinos, grybai, žuvis, krabai, krevetės, juodasis šokoladas, riešutai arba vartoti magnio druskų turinčius magnio dozė hipertenzijai į raumenis papildus [1].

Dabar rinkoje yra įvairios sudėties magnio, papildų, kurie skiriasi ne tik chemine sudėtimi, bet ir biologiniu prieinamumu [3]. Magnio pusiausvyra organizme Magnis yra būtinas elementas gerai žmogaus sveikatai palaikyti. Magnio stoka hipomagnezemija organizme dažniau nei magnio perteklius sukelia sveikatos sutrikimus. Organizme trūkstant magnio padidėja pavojus susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, atsirasti širdies ritmo ir kraujospūdžio sutrikimų, raumenų spazmų, susirgti onkologinėmis ligomis.

Trūkstant magnio širdies ritmas gali sutrikti ir sveikiems žmonėms [4]. Ištyrus per 32 tūkst. Nustatyta, kad trūkstant organizme magnio gali atsirasti lėtinis nuovargismieguistumasįvairūs emociniai sutrikimai.

Magnio trūkumas: požymiai bei mitybos patarimai

Hipomagnezemija išsivysto dėl fizinio pervargimo, streso, piktnaudžiavimo alkoholiu ir netinkamos mitybos. Kita dažna magnio trūkumo priežastis yra dėl įvairių priežasčių pasireiškęs vėmimasviduriavimas, malabsorbcijos sindromas [1, 4]. Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos PSO mitybos normas per  parą su maistu rekomenduojama gauti: kūdikiams — 40—60 mg, vaikams iki 15 metų — 80— mg, jaunuoliai ir vyrai per parą turi suvartoti — mg, o merginos ir moterys — — mg magnio.

ZMA

Nėščios ir maitinančios krūtimi moterys papildomai turėtų suvartoti apie mg magnio [1, 6]. Magnis ir širdies ir kraujagyslių ligos Staigioji mirtis sudaro pusę visų mirčių dėl išeminės širdies ligos.

Paradoksalu, tačiau šie pacientai dažnai nepatenka į didelės rizikos grupes, o 55 proc. Eksperimentiniuose tyrimuose nustatytas magnio trūkumo proaritminis poveikis ir jokio pažeidimo substrato neturinčiai sveikai širdžiai.

Magnis teigiamai veikia visas širdies raumens funkcijas: slopina trigerinį automatizmą, mažina ląstelių membranų dirglumą, gerina vainikinę kraujotaką, netrumpina repoliarizacijos, neleidžia išsivystyti kalio trūkumui ląstelėje.

Magnis – mineralas, kurio vasarą netenkame greičiau

Magnis palaiko ląstelės ramybės potencialą, membranos stabilumą ir jaudrumą. Daugelis perspektyviųjų epidemiologinių tyrimų nurodo ryšius tarp magnio ir širdies kraujagyslių ligų, ypač vertinant mirtis ir gyvybei pavojingas situacijas, kaip antai skilvelines artmijas ir staigiąją mirtį.

Dažnai hipomagenezemiją lydi ir hipokalemijaQT intervalo ilgėjimas registruojamas elektrokardiogramoje — šie veiksniai didina skilvelinių ritmo sutrikimo atsiradimo riziką [1, 2]. Kita septynių didelių perspektyviųjų tyrimų metaanalizė nurodė reikšmingą ryšį tarp kasdien su maistu gaunamo magnio kiekio ir rizikos patirti insultą.

Beje, žmogaus organizmas pats negali pasigaminti taip jam reikalingo magnio, todėl jį turi gauti su maistu. Geriausi magnio šaltiniai: žalialapiai augalai špinatai, petražolės, rūgštynės, kopūstai, krapai ; jūros kopūstai, žuvis, krevetės; pupelės, žirniai, riešutai, saulėgrąžos, sezamo sėklos; duona, sėlenos; avokadas; pieno produktuose magnio nedaug, bet jis gerai pasisavinamas. Tačiau kodėl kartais atsitinka taip, jog netgi valgant tuo produktus, kuriuose gausu magnio, jo mūsų organizmui vis tiek ima trūkti? Taip pat skaitykite: Sveikos mitybos ABC: maisto produktai, turintys daugiausia mineralinių medžiagų ir vitaminų Dalykas tas, jog mūsų organizme viskas yra susiję, ir tam tikri dalykai trukdo pasisavinti magnį.

Padidinus magnio kiekį daugiau nei mg per parą rizika patirti išeminį insultą sumažėjo nuo 8 iki 9 proc. Magnio maisto papildų naudą insulto profilaktikai paaiškina keli galimi mechanizmai [8]. Magnio trūkumas koreliuoja su lėtinėmis širdies ir kraujagyslių ligomis — arterine hipertenzijahiperlipidemija, cukriniu diabetu.

Neuroprotekcinis magnio veikimas pirmiausia aiškinamas poveikiu arteriniam kraujo spaudimui. Struktūriniai ir funkciniai kraujagyslių pažeidimai, endotelio disfunkcija, oksidacinis stresaskraujagyslių remodeliavimasis gali skatinti vystytis hipertenziją ir ją progresuoti. Iki 25 proc. Literatūroje yra duomenų, kad viena hipomagnezemijos priežasčių, sergant arterine hipertenzija— dažnai skiriami diuretikai ir padidėjusi magnio ekskrecija su šlapimu [2].

Magnis — ne tik nervams ir raumenims Magnis mumyse Suaugusio žmogaus organizme yra apie 25 gramus magnio. Daugiausia magnio susitelkę ląstelių viduje — ypatingai kauliniame audinyje. Kraujo plazmoje magnio yra santykinai mažai, todėl kraujo tyrimai nepadeda gydytojams labai tiksliai nustatyti, koks iš tikrųjų kiekis magnio yra žmogaus organizme ir ar jam jo netrūksta.

Tyrime skyrus magnio maisto papildų pacientams, sergantiems širdies nepakankamumu ir gausiai vartojantiems diuretikų ir širdį veikiančių glikozidų, pagerėjo jų ligos baigtys ir bendra magnio dozė hipertenzijai į raumenis. Šiems pacientams magnio reikia daugiau nei rekomenduojamos įprastos normos sveikiems žmonėms vidutiniškai vyrams mg, moterims — mg per parą [6].

Kol kas lėtinei hipomagnezemijai įvertinti nėra tinkamų laboratorinių tyrimų, todėl manoma, kad apie magnio trūkumą galima spręsti iš hipomagnezemijai būdingų simptomų [5]. Dažniausiai pasireiškia raumenų silpnumassustiprėję sausgyslių refleksai, raumenų tremorastoniniai-kloniniai raumenų traukuliaiblauzdos raumenų spazmaiširdies ritmo sutrikimai tachikardijapadidėjęs kraujospūdiskartais delyro būklės.

magnio dozė hipertenzijai į raumenis hipertenzijos požymiai ir simptomai

Nustatyti skirtingų magnio druskų biologinį prieinamumą yra sudėtinga. Magnio koncentracija tiriamose cheminėse medžiagose visada yra palyginti didelė.

Sužinokite, ar jums trūksta magnio - DELFI Gyvenimas

Tyrimai, vertinantys vaisto biologinį prieinamumą, gali būti atliekami nustatant magnio koncentraciją kraujo plazmoje, tačiau magnio trūkumas ir normali jo homeostazė menkai skiriasi [3]. Vienas magnio pasišalinimo iš organizmo kelių yra šlapimo išskyrimo sistematodėl tikslinga tirti magnio koncentraciją paros šlapime.

Pasitelkiant matematinius metodus, įvertinus magnio koncentraciją serume ir šlapime, apskaičiuojama magnio ekskrecija [1—4]. Tačiau šis metodas nėra tikslus, nes negalima įvertinti bendros magnio koncentracijos organizme.

Galima būtų vertinti bendrai: magnio patekimą į organizmą, tiriant magnio koncentraciją maiste, ir magnio išskyrimą, vertinant magnio koncentraciją šlapime ir išmatose. Tokie tyrimai yra labai sudėtingi, o biologinio prieinamumo tyrimų nebuvo atlikta.

Magnis – ne tik nervams ir raumenims

Literatūroje aprašomos 8 skirtingos magnio druskos magnio dozė hipertenzijai į raumenis jų veiksmingumą vertinę tyrimai [3]. Klinikiniame tyrime buvo palygintas magnio oksido ir magnio citrato biologinis prieinamumas vertinant 13 tiriamųjų kraujo serumą ir magnio koncentraciją šlapime. Tiriamiesiems magnio dozė hipertenzijai į raumenis skirta daugiau nei mg skirtingų druskų magnio per dieną. Vertinant rezultatus magnio koncentracija serume nesiskyrė.

magnio dozė hipertenzijai į raumenis gudobelių hipertenzijos gydymas

Magnio su šlapimu daugiau pasišalino vartojant magnio citratą lyginant su normalia, magnio ekskrecija su šlapimu padidėjo 20 proc. Kitame klinikiniame tyrime tarpusavyje lygintos skirtingos magnio oksido, magnio chlorido, magnio laktato ir magnio aspartato savybės.

Magnis Papildai Kai organizme trūksta magnio, gali atsirasti raumenų silpnumas, prasidėti širdies aritmijos ir kiti sutrikimai. Žmonės skundžiasi greitesniu nuovargiu, bloga nuotaika, nervingumu, pakyla kraujospūdis, skauda galvą, raumenis traukia mėšlungis, kuris dažniausiai juntamas naktį. Kai organizme trūksta magnio, gali atsirasti raumenų silpnumas, prasidėti širdies aritmijos ir kiti sutrikimai.

Nustatyta, kad magnio su šlapimu buvo daugiau pašalinama vartojant magnio laktato, aspartato ir chlorido druskų. Eksperimentiniame tyrime 17 tiriamųjų skirta mg magnio citrato ar magnio oksido arba magniu papildyta mityba 3 dienas.

Kalis ir magnis užtikrina geresnę arterinės hipertenzijos kontrolę

Tyrimo rezultatai parodė, kad didesnė magnio ekskrecija su šlapimu, tiriant praėjus 2—4 val. Lyginant magnio aspartatą ir magnio oksidą, rezultatai taip pat buvo panašūs: šlapime nustatyta mg ir mg magnio skiriant tabletes ir granules vartojusiems magnio aspartato ir mg magnio vartojusiems magnio oksido tiriamiesiems. Klinikiniame atsitiktinių imčių placebu kontroliuojamajame tyrime 46 sveikų savanorių gavo magnio citrato, magnio aminorūgšties chelato arba magnio oksido iki mg per parą.

Vertinant tyrimo rezultatus po 60 dienų, magnio ekskrecija su šlapimu buvo didesnė vartojusiųjų organinių magnio druskų nei vartojusiųjų magnio oksido grupėje. Didesnė plazmos magnio koncentracija po 60 dienų buvo nustatyta vartojusiesiems magnio citrato papildų nei stuburo arterijos sindromo hipertenzija kitų magnio druskų.

  1. Tokiu atveju jums ypač svarbu šį tą žinoti apie vieną būtiniausių mineralų — magnį.
  2. Kalis ir magnis užtikrina geresnę arterinės hipertenzijos kontrolę Širdies ir kraujagyslių ligos išlieka dažniausia mirties priežastis visame pasaulyje.

Kitame tyrime buvo vertinama moterų magnio ekskrecija su šlapimu skiriant magnio laktatą, magnio citratą, magnio laktato dihidratą, magnio hidroksidą ir magnio chloridą ir mg magnio per parą. Po 24 val. Klinikiniame atsitiktinių imčių dvigubai aklame tyrime buvo lygintos skirtingų dozių magnio druskos: magnio oksidas mg perdieną ir magnio citratas ,8 mg per dieną.

magnio dozė hipertenzijai į raumenis hipertenzija 1 laipsnis kas tai

Apibendrinant tyrimų rezultatus, tyrėjai pastebi, jog magnio citrato poveikis, nepaisant mažesnės dozės, buvo efektyvesnis. Kitas klinikinis tyrimas, kuriame dalyvavo 51 pacientas, tyrė magnio oksido ir magnio citrato bioprieinamumą skirta po mg magnio per dieną. Buvo vertinama jonizuoto magnio koncentracija ląstelėje praėjus 9 ir 24 val. Magnio koncentracija buvo didesnė vartojusiųjų magnio citrato grupėje, lyginant su vartojusiaisiais magnio oksido [3].

Apibendrinimas Dideliais perspektyviaisiais klinikiniais tyrimais vertinta dėl magnio stokos padidėjusi insulto, staigiosios mirties rizika pabrėžia šio mikroelemento svarbą žmogaus organizmui.

Nepakeičiamas magnis: kam, kodėl, o, svarbiausia, kiek jo reikia?

Nustatyta, kad net ir esant normaliai magnio serumo koncentracijai gali pasireikšti hipomagnezemijos simptomai. Todėl labai svarbu užtikrinti pakankamą magnio patekimą į organizmą valgant daug šio mikroelemento turinčių maisto produktų ar vartojant visaverčius magnio maisto papildus. Nepaisant didelių metodologinių skirtumų, tyrimų, vertinančių skirtingas magnio druskas, rezultatai yra gana nuoseklūs. Nustatyta, kad organinės magnio druskos yra tirpesnės, todėl magnio citratas yra geriau organizmo pasisavinamas nei magnio oksidas.

magnio dozė hipertenzijai į raumenis 2 laipsnio hipertenzijos rizika, ką tai reiškia

Apibendrinant galima teigti, kad, tyrimų duomenimis, magnio citratas yra tinkamiausias ir geriau pasisavinamas nei kitos magnio druskos.