Maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata, Populiariausi


Širdies ir kraujotakos ligos mūsų visuomenėje yra tokios dažnos, kad sirgti jomis pasidarė normalu. Žmonėms neatrodo keista, kad šešiasdešimtmečiai skundžiasi širdies permušimais ar gulasi ant operacinio stalo, penkiasdešimtmečiai dūsta lipdami į savo butą penktame aukšte ar keturiasdešimtmečiai pradeda gerti vaistus nuo per aukšto kraujospūdžio.

Atrodytų, tokia statistika turėtų skatinti mus visus griebtis už galvų ir tuoj pat ieškoti sprendimo, bet kur kas dažniau pateisiname tai genetika mano mama turėjo didelį kraujospūdį, tėtis mirė nuo infarkto, todėl ir man nėra kitos išeities. Iš tiesų suversti visko genetikai negalime pirmiausia todėl, kad dar niekuomet sergamumas širdies ir kraujagyslių ligomis nebuvo toks didelis kaip dabar, o genai šitaip greitai nesikeičia, kaip ir įgimtų širdies ydų procentas išlieka sąlyginai visai mažas.

Keičiasi mūsų kaip visuomenės gyvenimo įpročiai.

  1. Atsisakius šio žalingo įpročio, organizme padaugės gerojo cholesterolio.
  2. Margarinas; augaliniai riebalai; iš dalies hidrogenizuoti augaliniai aliejai; skrudinti traškučiai; greitas maistas; pusfabrikačiai Kieta ar pusiau kieta Didina MTL; mažina DTL Cholesterolio poveikis širdies ligoms Cholesterolis — tai į vašką panaši medžiaga, kuris gaminamas kepenyse ir lipoproteinų pagalba transportuojamas į kraują, iš kur pasiskirsto į visas kūno dalis.
  3. Kaip kovoti su cholesteroliu? - LRT

Žinoma, įtakos turi ir taip dažnai minimas fizinio aktyvumo trūkumas bei streso kupinas gyvenimo ritmas, tačiau šios problemos sulaukia kur kas daugiau dėmesio nei pagrindinė įgytų širdies ir kraujagyslių ligų priežastis — mityba. Dabar medicinos mokyklose nurodomi septyni šių ligų rizikos veiksniai: per didelis cholesterolio kiekis kraujyje, aukštas kraujospūdis, cukrinis diabetas, rūkymas, nutukimas, genetinės priežastys ir mažas fizinis aktyvumas.

Viską, išskyrus genetiką, mes maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata kontroliuoti, o net keturis iš septynių rizikos veiksnių per didelį cholesterolio kiekį kraujyje, aukštą kraujospūdį, cukrinį diabetą ir nutukimą galime suvaldyti sveika mityba, kurios pagrindą sudaro augalinis maistas.

Per didelis cholesterolio kiekis kraujyje Neseniai pasirodė melagingų straipsnių, teigiančių, jog cholesterolio kiekis kraujyje nedidina širdies ir kraujagyslių ligų rizikos arba kad maisto cholesterolis nesusijęs su kraujo cholesteroliu.

Šie straipsniai buvo rašomi remiantis tyrimais, matuojančiais jau širdies ir kraujagyslių ligomis sergančių žmonių cholesterolį, lyginant daug ir labai daug cholesterolio suvartojančių žmonių kraujo cholesterolį be kontrolinės cholesterolio nevartojančios žmonių grupės, be to, dalis jų buvo atlikta prižiūrint Ronaldui M. Nagrinėjant nepriklausomus, nenupirktus, taisyklingai atliktus mokslinius tyrimus pasidaro aišku, kad maisto cholesterolis kelia kraujo cholesterolį, o šis didina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.

Būtent šios pozicijos ir laikosi šiuolaikinis medicinos mokslas. Pagrindinė padidėjusio cholesterolio priežastis yra didelis su maistu suvartojamo cholesterolio kiekis. Žinoma, retais atvejais tai gali būti įgimtas sutrikimas, vitamino B12 trūkumo sukeltas efektas, per didelis aliejaus vartojimas, bet dažniausiai tai — daug cholesterolio turinčio maisto vartojimo pasekmė.

Kas tas cholesterolis ir kaip jį riboti?

Kaip kovoti su cholesteroliu?

Cholesterolis yra į riebalus panaši medžiaga, sintetinama žmogaus ir kitų gyvūnų įvairioms biologinėms funkcijoms atlikti ląstelių sienelėms sudaryti, hormonams ir vitaminams sintetinti. Sveikas žmogus pasigamina tiek cholesterolio, kiek jam reikia, o su maistu gaunamas cholesterolis yra perteklinis ir sukelia aterosklerozę.

Cholesterolis, kaip ir kiti riebalai, pasisavinamas žarnyne, o iš čia venomis keliauja į kepenis.

Pavojingiausių riebalų akimis nepamatysite: kaip sumažinti kraujyje esančių riebalų kiekį?

Kepenyse tiek natūraliai žmogaus susintetintas, tiek su maistu gautas cholesterolis verčiamas į MTL mažo tankio lipoproteinus, arba, kaip populiaru vadinti, blogąjį cholesterolį. Žmonių, kurių blogasis cholesterolis viršija normą, arterijose prasideda aterosklerozė. Tai procesas, kurio metu dėl MTL pertekliaus jis ima kauptis po vidiniu arterijos sluoksniu. Čia blogasis cholesterolis oksiduojamas, o tuomet sukelia uždegiminę imuninę reakciją.

warning.outdated.title

Atvykusios imuninės ląstelės nesugeba sėkmingai sunaikinti blogojo oksiduoto cholesterolio, be to, čia dar atmigruoja ir lygiųjų raumenų ląstelės.

Visa ši riebi masė ir sudaro aterosklerotinę plokštelę. Šios cholesterolio pilnos plokštelės patenka į arterijos vidų ir sumažina jos skersmenį. Tai stabdo kraujo tėkmę ir lemia blogesnį audinių aprūpinimą deguonimi ir maistinėmis medžiagomis. Jei taip pažeidžiamos širdies arterijos, susinervinus ar pasportavus ima kamuoti gniaužiantis spaudžiantis skausmas, vadinamas krūtinės angina.

Aterosklerotinei plokštelei augant vis blogėja audinių aprūpinimas krauju, be to, galiausiai ji gali atitrūkti ir užkimšti arteriją. Būtent taip įvyksta infarktai.

Gydytoja dietologė: cholesterolio kiekis didėja ir vartojant per mažai skaidulinių medžiagų

Sritis, kurią maitino dabar jau užkimšta arterija, negavusi deguonies ir maistinių medžiagų netrukus miršta. Reikia suprasti, kad arterijos krauju maitina visą mūsų kūną, todėl minėti reiškiniai, taip pat ir infarktai, gali vykti visur: širdyje, smegenyse, kepenyse, plaučiuose, žarnyne ir t.

Priklausomai nuo užkimštos arterijos maitinamos srities, infarktas gali būti mirtinas arba sukelti atitinkamo organo nepakankamumą. Jeigu žmogų užklupęs krūtinę gniaužiantis spaudžiantis skausmas nepraeina per 15 min, nepadeda poilsis ir nitroglicerinas, tuoj pat kvieskite greitąją pagalbą. Kaip išvengti aterosklerozės? Valgykite mažiau gyvulinės kilmės produktų mėsos, žuvies, pieno, sviesto, kiaušinių.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata

Cholesterolio yra tik juose, o augaliniai produktai, priešingai, ne tik neturi, bet dar ir padeda sureguliuoti blogąjį cholesterolį avižos, pupelės, riešutai, obuoliai, braškės trukdo cholesterolio pasisavinimą žarnyne. Net jei jau turite cholesterolio perteklių ir jūsų arterijos jau pažeistos, tikrai nevėlu imtis veiksmų.

Daktaro Caldwello Esselstyno atliktas tyrimas įrodė, kad augalinė dieta be aliejaus ne tik sustabdo aterosklerozę, bet ir išgydo arterijas, panaikina aterosklerotines plokšteles. Šis paprastas mitybos planas gelbėja žmones nuo mirties visame pasaulyje.

Įdomu: kol kas aterosklerozę dirbtinai sukelti pavyko tik žolėdžiams gyvūnams. Visaėdžiams gyvūnams to padaryti kol kas nepavyko, nes jų organizmas pajėgia neutralizuoti cholesterolio perteklių.

5 būdai, kaip be vaistų sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje - DELFI Sveikata

Aukštas kraujospūdis Aukštas kraujospūdis, arba hipertenzija — tai pagrindinis ir didžiausias mirties ir neįgalumo rizikos veiksnys pasaulyje. Jau minėta aterosklerozė, siaurindama arterijas, sukuria didesnį jų sienelių pasipriešinimą, o dėl šios priežasties kyla spaudimas.

Prisideda ir nutukimas — kuo didesnį atstumą kraujui tenka nukeliauti per audinius, tuo kraujospūdis didesnis. Žinoma, kraujospūdį didina ir kiti veiksniai, pavyzdžiui, nuolatinis stresas, bet tyrimai atskleidžia, kad būtent veganų ir vegetarų kraujospūdis statistiškai yra žemesni s.

Kaip kovoti su cholesteroliu?

Štai kodėl gydytojai aukštą kraujospūdį turintiems pacientams rekomenduoja valgyti mažiau riebaus gyvulinio maisto. Oficiali hipertenzikams Amerikoje rekomenduojama dieta DASH taip pat akcentuoja gyvulinės kilmės produktų vartojimo mažinimą ir jų pakeitimą vaisiais ir daržovėmis.

Ypač kraujospūdį mažina linų sėmenys ir arbūzai. Cukrinis diabetas Antro tipo cukrinis diabetas arba cukraligė — tai liga, pasireiškianti lėtiniu gliukozės kiekio kraujyje padidėjimu. Ilgainiui ši būklė gali pažeisti inkstus, akis, širdies ir kraujagyslių sistemą. Maža to, cukrinis maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata skatina aterosklerozės progresavimą.

Vienintele priimtina terapija buvo vaistų cholesteoliui mažinti išrašymas ir dietos, griežtai ribojančios riebalų vartojimą. Mitybos koregavimas, tikinome mes, turi sumažinti cholesterolio kiekį ir užkardyti širdies ligas. Nukrypimai nuo šių rekomendacijų buvo laikomi erezija arba gydytojo aplaidumo rezultatu.

Antro tipo diabeto priežastis — insulino receptorių nejautrumas insulinui. Šį nejautrumą sukelia lipidai riebalai esantys raumenų ląstelėse.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata

Jų perteklius uždengia receptorius ir insulinas pasidaro neveiksmingas. Štai kodėl riebalų, o ne angliavandenių vartojimo mažinimas diabetui gydyti yra kur kas naudingesnis. Todėl diabetu sergantiems žmonėms būtų sveika vengti gyvulinės kilmės produktų dėl jų riebumo ir taip pat riboti aliejaus vartojimą.

Kaip nemirti nuo širdies ligų

JAV atlikus tyrimą su 41 tūkst. Medicinos daktaras Nealas Barnardas, Atsakingos medicinos komiteto prezidentas, mokslininkas, įkūręs savo centrą, išleidęs ne vieną knygą apie mitybą ir sukūręs augalinės mitybos planą diabetu sergantiems žmonėms, taip pat rekomenduoja gyvulinius produktus keisti augaliniais.

Spausdinti Grandinė: netinkamas maisto pasirinkimas ir sėslus gyvenimo būdas lemia antsvorį, kartais — ir nutukimą bei su tuo susijusias ligas. Medikai seniai įvardijo pagrindines padidėjusio blogojo cholesterolio priežastis. Tai mityba, antsvoris, rūkymas, nejudrumas.

Nutukimas Įprasta manyti, kad antsvoris atsiranda tuomet, kai kalorijų suvartojame daugiau, nei sudeginame. Ir iš esmės tai yra tiesa. Tačiau ne mažiau svarbus yra tų kalorijų šaltinis. Žmogaus organizmui angliavandenius, ypač sudėtinguosius, nerafinuotus, kur kas sunkiau paversti kūno riebalais nei riebalus.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata

Tai dar viena priežastis kuo didesnę dienos kalorijų dalį gauti iš angliavandenių, o ne iš riebalų. Geriausia, jei angliavandenius gausime iš kruopų, rudųjų ryžių, pilno grūdo makaronų.

Šiuose produktuose esančios skaidulos suteiks sotumo, todėl nepersivalgysime.

5 būdai, kaip be vaistų sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje

Iš tiesų, nepakankamas skaidulų suvartojimas yra viena iš priežasčių, kodėl mūsų visuomenė tunka. Skaidulos, pačios neturėdamos jokios energinės vertės, mus užpildo, numalšina alkio jausmą, mažina cholesterolį, padeda virškinimui. Deja, daugelis visavalgių jų gauna nepakankamai, nes skaidulų rasime tik augaliniame maiste.

Gyvuliniuose produktuose jų nėra iš viso.

maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata

Kita, ne mažiau svarbi visuomenės nutukimo priežastis — cheminės medžiagos, skatinančios nutukimą. Tai estrogenas arba medžiagos, veikiančios kaip estrogenas. Štai kodėl veganai yra vienintelė grupė Maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata advetistų tyrime 60 tūkst. Galbūt jie ribojo kalorijas? Pasirodokad žmonės, savaitę valgę kiek tik nori vien augalinio maisto tiesa, jie ribojo cukrų ir aliejų ir visiškai neriboję kalorijų, vis tiek numetė svorio.

Štai ir apžvelgėme 4 iš 7 rizikos veiksnių, sukeliančių širdies ligas. Įtraukdami į savo kasdienį valgiaraštį vis daugiau sveiko, kuo mažiau apdirbto augalinio maisto, mes galime jaustis geriau, gyventi ilgiau ir išvengti labiausiai tikėtinos savo mirties priežasties.