Veganizmas ir širdies sveikata


veganizmas ir širdies sveikata hipertenzija moterims po 40 metų

Tyrimo duomenimis, iš tūkstančio veganų ir vegetarų būdavo 10 širdies ligų atvejų mažiau ir trimis insultais daugiau, lyginant su mėsą vartojančiais žmonėmis. Tyrėjai 18 metų stebėjo 48 tiriamųjų. Tiesa, tyrėjai kol kas negali įrodyti, ar tai — vien mitybos poveikis, ar įtakos turi ir kokie nors kiti gyvenimo būdo aspektai.

Nuorodos kopijavimas

Be to, jie akcentuoja — kad ir kokią mitybą žmonės rinktųsi, svarbiausia — valgyti kuo įvairesnį maistą. Pusė tiriamųjų, pradėtų stebėti — m, valgė mėsą, apie 16 buvo vegetarai ar veganai7 buvo valgančiųjų žuvį.

Tiriamuosius apklausė apie jų mitybą tyrimo pradžioje ir vėliau — m. Taip pat buvo atsižvelgta į tyrimo dalyvių sveikatos būklę, fizinį aktyvumą, užfiksuota, ar jie rūkė.

Ekspertai perspėja vairuotojus: prieš žiemą verta susirūpinti, kokiu oru kvėpuojate

Buvo užfiksuoti 2 koronarinės širdies ligos atvejų ir 1 insulto atvejai, tarp jų — hemoraginio insulto HI atvejų jo atveju kraujagyslės trūksta ir kraujas išsilieja į veganizmas ir širdies sveikata. Paaiškėjo, kad valgantiems žuvį 13 proc.

Tačiau vegetarams ir veganams buvo 20 proc. Tyrėjai mano, kad to priežastis gali būti mažesnis gaunamo vitamino B12 lygis, tačiau reikalingi išsamesni tyrimai.

veganizmas ir širdies sveikata hipertenzija ir alopecija

Gali būti ir taip, kad šis faktas nesusijęs su žmonių mityba ir tiesiog atspindi kitus mėsos nevalgančių žmonių gyvensenos skirtumus. Ar veganininė ir vegetarinė mityba nesveikos?

A. Kulitaitė pataria: Kaip geriausia sutaupyti?

Britų dietologų asociacijai priklausanti daktarė Frankie Phillips teigia — taip nėra, nes tyrimas buvo stebimasis.

Visiems reikėtų įsidėmėti — svarbu kruopščiai suplanuoti mitybą ir valgyti įvairų maistą.

veganizmas ir širdies sveikata hipertenzija ir tradicinė medicina

Ar nuo tyrimo pradžios pasikeitė žmonių valgymo įpročiai? Antru tyrimo etapu, m. Tiesa, F. Gali būti, kad dabar tipinė vegetariška mityba stipriai skiriasi nuo vegetarinės ar veganinės mitybos prieš 20 ar 30 metų.

Vegetarinių ir veganinių produktų žymiai padaugėjo, dabar tokia mityba populiaresnė.

Naujienų srautas

Vegetarų ir veganų mityba Ką mitybos specialistai pataria valgyti? Britų mitybos specialistai pataria: -Kasdien suvalgyti po penkias porcijas vaisių ir daržovių.

Veganiškai ar vegetariškai besimaitinantiems žmonėms reikia žinoti, kad tam tikrų medžiagų organizmui neturėtų trūkti.

Veganų būta ir senovėje Klysta galvojantys, kad veganizmas — naujųjų laikų prasimanymas. Tiesa, toks populiarus kaip šiandien jis dar niekada nebuvo ir vis dėlto esama įrodymų, kad panašaus gyvenimo būdo užuomazgos siekia net antikos laikus.

Pavyzdžiui, mėsą, pieno produktus ir žuvį valgantiems žmonėms įprastai netrūksta vitamino B12, kuris ypač reikalingas kraujotakos ir nervų sistemoms. Veganizmas ir širdies sveikata B12 gali trūkti, tad patartina valgyti šio vitamino turinčių produktų — pusryčių dribsnių ir mielių dribsnių su B Geležis sunkiau įsisavinama iš augalinių produktų, taigi nevalgantiems mėsos patartina daugiau valgyti viso grūdo miltų duonos, džiovintų vaisių ir ankštinių.

Neseniai dietologai įspėjo, kad veganams reikia pasirūpinti suvartoti užtektinai cholino, kuris reikalingas smegenims.