Vegetariška dieta ir širdies sveikata. Ar daržovių dietos yra širdies sveikata?


Vis daugiau žmonių Lietuvoje pasiryžta nevalgyti mėsos ir populiarinti vegetarizmo idėjas, o vegetarų skaičius pasaulyje kasmet didėja.

  • Veganams ir vegtarams – mažesnė širdies ligų grėsmė, tačiau didesnė insulto rizika - DELFI Maistas
  • Kaip vartoti gudobelių tinktūrą nuo hipertenzijos
  • Vegetarizmas Peržiūrų skaičius: Vegetarizmas - mitybos būdas, kai nevalgoma mėsos, žuvies, kiaušinių, pieno produktų ir kito gyvulinės kilmės maisto.
  • širdies sveika vegetariška dieta | balsys100.lt

Specialistai spėja, kad šalyje mėsos nevalgo procentai gyventojų. Vegetarai tvirtina, kad kitokie valgymo įpročiai sustiprina jų sveikatą. Jie įsitikinę, kad valgant mėsą organizme susidaro toksinių medžiagų, kurios nuodija ląsteles ir daro žmogų dirglesnį bei piktesnį.

Be to, jų nuomone, valgyti gyvus organizmus ir komerciškai auginti gyvulius - neetiška.

Temos, straipsniai, įmonės

Tačiau medikai įspėja, kad, prieš pasirenkant vegetarinę mitybą, reikia labai gerai apgalvoti visus pliusus ir minusus, pasikonsultuoti su gydytoju, kruopščiai apgalvoti kasdienį valgiaraštį ir ėjimas su hipertenzija 1 laipsnis maisto papildus. Įvairus valgiaraštis gali padėti išvengti daugelio vegetarų tykančių ligų. Jauniškytės teigimu, mėsos atsisakiusio žmogaus organizmui pradeda stigti pagrindinių mikroelementų: geležies, cinko ir vario.

Tada ima varginti silpnumas, lūžinėja nagai, slenka plaukai, sausėja oda.

Abi sumažintos "širdies ir kraujagyslių sistemos rizikos pobūdis"

Atsisakius jūros produktų, kiaušinių, lėčiau gyja žaizdos, gali atsirasti odos pažeidimų. Nevartojantiems pieno ir jo produktų ima trūkti kalcio, o dėl jo trūkumo susergama osteoporoze - kaulų retėjimu. Augalinės kilmės maistas visiškai neturi ir labai svarbaus vitamino B Geležies deficitas atsiranda po 4 mėnesių nuo vegetariško maitinimosi pradžios, kai išeikvojamos organizme esančios geležies atsargos. Tuomet padidėja rizika susirgti mažakraujyste. Nors augaliniame maiste geležies gali būti net daugiau, ji blogiau pasisavinama.

Iš savo mitybos raciono pašalinę žuvį, vegetarai netenka gerai pasisavinamų baltymų, vitaminų, mineralinių medžiagų ir polisočiųjų riebalinių rūgščių, kurios labai svarbios norint apsisaugoti nuo širdies ir kraujagyslių ligų bei hipertonijos.

Vegetariška dieta

Padeda papildai Vegetariška dieta ir širdies sveikata dietologės, daugeliu atvejų vegetarams skiriami maisto papildai. Jie padeda kompensuoti kai kurias medžiagas, kurių ilgainiui ima trūkti organizme.

vegetariška dieta ir širdies sveikata kineziterapija 2 laipsnio hipertenzijai gydyti

Pradedantiems vegetarams dietologė siūlė išanalizuoti, kurie augaliniai produktai turi tokių pat medžiagų, kaip ir produktai, kurių atsisakoma. Būtent jais privalu praturtinti kasdienį valgiaraštį.

Vegetarizmas

Pasak A. Jauniškytės, visiškai atsisakius mėsos, puikus pakaitalas - geležies ir baltymų turtingos sojų pupelės. Iš raciono išbraukus pieną ir jo produktus, reikėtų valgyti daug pupų, žirnių, riešutų, daigintų kviečių, sojų varškės, gerti sojų pieną arba kalcio su vitaminu B papildus.

vegetariška dieta ir širdies sveikata Pilatesas sergant hipertenzija

Vegetariškos mitybos šalininkai turi vartoti vitamino B12 praturtintą sojų pieną, košes. Į racioną būtina įtraukti ir riešutinį sviestą, džiovintus vaisius, duoną, grūdų patiekalus, saikingai - saldumynus ir riebalus. Vegetarams reikėtų nuolat vartoti vitaminą C ir geležies preparatus, tačiau svarbiausia - tinkamai subalansuoti maistą.

Jauniškytė tvirtino, kad vegetaro racionas taip pat gali būti visavertis.

Vegetarizmas - ne visada į sveikatą

Tačiau tai įmanoma tik tuomet, jeigu suvalgoma labai daug vegetariško maisto, maistingų medžiagų trūkumas kompensuojamas maisto papildais arba vartojamas tik vegetarams skirtas augalinis maistas, kurio Lietuvoje įsigyti sudėtinga.

Juolab kad abi pusės pateikia ganėtinai svarių argumentų, kodėl reikia valgyti ar atsisakyti mėsos, - sakė ji.

Anot K. Vaištarienės, niekas negali paneigti, kad vegetariška mityba gydo daugybę ligų, tačiau ir Lietuvoje daugėja žmonių, kurie atsisako valgyti mėsą, žuvį, kiaušinius bei pieno produktus vien dėl įsitikinimų. Pasak jos, žmonės tampa vegetarais dėl dvasingumo reikalavimų, filosofijos, sveikatos ar dėl susirūpinimo gamta.

Vegetarų paprastai mažesnė kūno masė, mažesnis cholesterolio kiekis ir kraujospūdis, nei žmonių, valgančių įvairų maistą. Vegetarai 20 procentų rečiau miršta nuo išeminės širdies ligos, palyginti su nevegetarais.

Mėsos valgymą K. Vaištarienė pateisintų tik vienu atveju — jei tai būtų būtina žmogui išgyventi.

Nuorodos kopijavimas

Vegetarai — energingesni? Pasaulyje kasmet atliekama keli šimtai mokslinių ir medicininių tyrimų, analizuojančių vegetarinės mitybos privalumus ir trūkumus. Yra atlikta įvairių ištvermės ir jėgos testų, tikrinančių skirtingai besimaitinančių žmonių fizinį pajėgumą.

Ne kartą pasitvirtino faktas, kad vegetarai toli gražu nėra silpnesni už mėsos nevengiančius sportininkus. Daug visuomenės dėmesio sulaukė gydytojos G. Šatalovos aisiais atliktas eksperimentas. Grupė vegetarų sėkmingai įveikė km žygį pėščiomis todėl, jog maitinosi vien tik mažai baltymų bei mažai kalorijų turinčiu augaliniu maistu. Šiame žygyje dalyvavę gerai treniruoti sportininkai, kurie maitinosi labai kaloringu maistu ir suvartodavo po dešimt litrų vandens per vegetariška dieta ir širdies sveikata, iš grupės iškrito jau po ojo kilometro.

Ankštiniai augalai:

Studijos parodė, kad vegetarų imuninė sistema yra kur kas stipresnė nei mėsėdžių, ir kad mėsėdžiai dvigubai dažniau miršta nuo širdies ligų, 60 proc. Mėsos ir kitų gyvulinių produktų vartojimas yra tiesiogiai siejamas su diabetu, artroze, osteoporoze, arterijų tromboze, nutukimu, astma ir impotencija.

Atlikta keletas gerai parengtų mokslinių tyrimų, kurie įrodė, kad po tabako ir alkoholio mėsos vartojimas yra didžiausia mirtingumo priežastis Vakarų Europoje, Jungtinėse Valstijose, Australijoje ir kitose išsivysčiusiose pasaulio šalyse.

Savo pavardžių neviešinantys žmonės kasdien dirba tam, kad kuo daugiau žmonių susipažintų su vegetarizmo idėjomis. Internetinėje svetainėje pateikiama šimtai faktų, žinomų žmonių citatų, publikacijų bei mokslinių tyrimų apie vegetarizmą.

Kad ir kokią poziciją pasirinktų asmuo, jis gali rasti įvairiausių šaltinių savo nuomonei pagrįsti, todėl bandyti rasti vieną, teisingiausią, labiausiai moksliškai argumentuotą atsakymą nėra prasmės.

Taip pat žiūrėkite

Seksualiausi vegetarai Siekiant populiarinti vegetarizmo idėjas, pasaulyje kasmet renkami seksualiausi vegetarai. Pernai seksualiausiu vegetaru buvo pripažintas 47 metų dainininkas Princeas.

vegetariška dieta ir širdies sveikata kokius vaistus reikėtų gerti sergant hipertenzija

Vegetariškas idėjas jis populiarina ir savo dainose. Nuorodos kopijavimas Vegetarizmas - ne visada į sveikatą Nuoroda nukopijuota.