Vitaminų trūkumas ir širdies sveikata, Susiję straipsniai


Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras Vitaminų ir mineralinių medžiagų mums reikia visus metus. Jeigu pažiūrėtume į rekomenduojamas maistinių medžiagų poreikių normas, nepamatytume, kad normos būtų skirstomos pagal sezonus.

Dauguma jų, deja, palieka š Anesteziologų-reanimatologų draugijos konferencija m. T Nebėk vienas, bėk kartu su "Bėgimo akademija" Bėgimas — viena iš populiariausių sporto šakų visame pasaulyje, kuria gali užsiimti visi norintys.

Skirstoma pagal amžių, lytį, atliekamo darbo sunkumą. Tačiau pavasarį vitaminų poreikis padidėja. Vitaminus mes gauname iš šviežių vaisių ir daržovių.

Jeigu jie išlaikyti per žiemą, juose natūraliai sumažėja naudingų mums medžiagų.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Situacija pavasarį tampa sudėtinga dar ir dėl to, kad per žiemą organizmas yra nualinamas daugelio veiksnių. Jeigu žmogus žiemos metu sirgo peršalimo ligomis, gripu, teko gerti antibiotikus, jo imuninė sistema tikrai yra nusilpusi.

Ieškoti 10 svarbiausių maisto medžiagų, kurių jums trūksta. Kaip tai veikia sveikatą? Deja, toks mitybos režimas yra tikras peilis jūsų organizmui.

Reikalingų medžiagų trūkumas tampa daugelio ligų ir lėtinių susirgimų, tokių kaip virškinimo ar odos sutrikimų, chroniško nuovargio, priežastimi.

Todėl kviečiame prisiminti žiemos metu atidėtas mitybos taisykles ir papildyti vitaminų ir mineralų trūkumą pavasariui atėjus. Jei įtrūksta lūpų kampučiai — tai akivaizdus vitamino B2stygius, gali trūkti ir vitamino E. Pradeda lūžinėti nagai?

Vitaminas, kurio trūksta net 99 žmonėms iš štai kas išduoda jo stoką

Vadinasi, gali trūkti vitaminų A, E. Dėl šių vitaminų stygiaus išsausėja plaukai, jie slenka, prastėja nagų išvaizda. Jei kamuoja bendras silpnumas, nuovargis, gali trūkti vitaminų A, Bkomplekso, vitaminų C, D, mineralinių medžiagų: geležies, cinko, jodo. Padidėjęs imlumas infekcinėms ligoms rodo vitaminų A, E, Ctrūkumą. Pavasarį žmonės būna dirglesni, nervingesni, į viską reaguoja neadekvačiai — tai magnio trūkumo simptomai. Šildymo sezono metu išsausėja oda, gleivinės.

Pranešti klaidą

Gerai gleivinių būklei palaikyti ir atkurti reikia vitaminų A, E, D. Jo trūkumas moterims didina pomenopauzinės osteoporozės, vyrams — senatvinės osteoporozės riziką. Kalcis yra reikalingas kaulų ir dantų sveikatai išlaikyti.

Kaip tai gali atsiliepti sveikatai? Kiaušinienė su lašiša ©  Shutterstock nuotr. Pastarąjį dešimtmetį paskelbta daug mokslo darbų, dažniausiai tvirtinančių apie vitamino D teigiamą vaidmenį sveikatai, jo svarbą įvairių ligų profilaktikai.

Jis taip pat pagerina širdies bei nervų sistemos veiklą bei užtikrina gerą visų raumenų funkcionavimą. Kalcio šaltinis pirmiausia yra pieno produktai, tokie kaip pasukos, jogurtas, sūris bei daržovės — brokoliai, kopūstai, o taip pat grūdai.

vitaminų trūkumas ir širdies sveikata

Magnis Ne ką mažiau svarbus yra ir magnis, kuris mažina cholesterolio kiekį kraujyje, teigiamai veikia žarnyno veiklą, gerina širdies darbą. Magnis kontroliuoja cukraus kiekį kraujuje, kraujo spaudimą, rūpinasi raumenų bei nervų sistemos veikla bei baltymų gamyba.

NAUJAUSI KOMENTARAI

Turtingi magniu produktai yra lešiai, riešutai, grūdai ir žalios lapinės daržovės — pavyzdžiui, špinatai. Tačiau, jei geriate daug kavos, arbatos bei vartojate alkoholį — Jums reiktų atkreipti dėmesį į gresiantį magnio trūkumą.

Geležis Geležis, tai mineralas, kurio mums trūksta labiausiai, o jo trūkumas sukelia anemiją blyški oda, silpnumas, nuovargis, galvos skausmai. Geležies lygį didinkite valgydami žalios spalvos daržoves, tokias kaip kopūstai, špinatai, briuselio kopūstai, taip pat raudoną mėsą bei kiaušinius.

Nuorodos kopijavimas

Rekomenduojame rytą žvaliai pradėti išsikepus kiaušinienę bei suplakus šviežių špinatų kokteilį. Esant šio vitamino trūkumui gali kilti regos sutrikimai, odos bei kvėpavimo takų uždegimai, gali padidėti dirglumas, atsirasti sąnarių skausmai ar plaukų slinkimas.

vitaminų trūkumas ir širdies sveikata

Vitaminas A randamas žaliai geltonose daržovėse — morkose, obuoliuose, lapiniuose kopūstuose, špinatuose, saldžiosiose bulvėse bei raudonai geltonuose vaisiuose, tokiuose kaip abrikosai, persikai, papajos.

Rekomenduojame saldžiąsias bulves rinktis vietoj tradicinių.

Susijusios ligos

Vitaminai B — skrandžiui, akims ir nervų sistemai: Vitaminas B6 Dalyvauja hormonų, atsakingų už nervų sistemos veikimą, reguliavimą. Jo trūkumas susijęs vitaminų trūkumas ir širdies sveikata padidėjusiu dirglumu, tirpstančiomis galūnėmis, plaukų slinkimų. Pildant B6 vitamino atsargas jo reiktų ieškoti pupelėse, žirniuose, riešutuose, kiaulienoje, o daugiausia jo yra avinžirniuose. Vitaminas B9 folio rūgštis Svarbus baltymų hipertenzijos mityba hipertenzijai gydyti, dalyvauja ląstelių dalijimosi ir atsinaujinimo procesuose.

Taip pat kartu su vitaminu B12 užkerta kelią anemijai. Folio rūgšties yra pupelėse, citrusiniuose vaisiuose, tamsiose lapinėse daržovėse ir mėsoje, pavyzdžiui, paukštienoje ir kiaulienoje, bei jūros gėrybėse.

Navigacija tarp įrašų

Šio vitamino stoka sukelia viduriavimą, burnos, stemplės, skrandžio ir žarnų gleivinės uždegimus. Vitaminas B12 Šio vitamino trūkumas sukelia mažakraujystę, yra susijęs su atminties, nerimo, pusiausvyros problemomis, raumenų silpnumu ir sąnarių skausmais, nemiga, mažėja imuniteto atsparumas.

Vitaminą B12 rasite mėsoje, žuvyje, piene, kiaušiniuose, jūržolėse. Vitaminas C — širdžiai produktų, vartojamų nuo hipertenzijos kraujagyslėms: Pagerina širdies kraujotaką, padidina organizmo atsparumą, saugo nuo toksinų, spartina žaizdų gijimą, kolageno gamybą.

vitaminų trūkumas ir širdies sveikata

Šio vitamino trūkumas gali pasireikšti vidurių užkietėjimu arba viduriavimu, kraujavimų iš dantenų, mažakraujyste. Vitamino C apstu laukinės rožės vaisiuose, citrusiniuose vaisiuose, petražolėse, pomidoruose, saldžiosiose paprikose, kopūstuose.

vitaminų trūkumas ir širdies sveikata

Vitaminas D — kaulams: Atsakingas už kaulų stiprumą bei kalcio lygį organizme, o jo trūkumas visų pirmą veda prie silpnų kaulų ir osteoporozės bei piktybinių navikų vystymosi. Po žiemos ypatingai svarbu papildyti vitamino D atsargas, žinoma, geriausias šio vitamino šaltinis yra saulė, todėl pirmiems saulės spinduliams pasirodžius rinkitės pasivaikščiojimą gryname ore ir saulės spindulių terapiją.

Į mitybą įtraukite riebią žuvį, kiaušinius, pievagrybius, pieno produktus.

Vitaminas E — odai: Stiprina organizmo atsparumą, veikia odos būklę bei viso organizmo veiklą. Jo galime rasti saulėgrąžų, kukurūzų bei alyvuogių aliejuje, migdoluose, riešutuose ir saulėgražų sėklose, taip pat kiaušiniuose, briuselio kopūstuose.

vitaminų trūkumas ir širdies sveikata

Svarbu yra tai, kad cigarečių dūmai skatina vitamino D nykimą — venkite jų. Maisto produktai yra praturtinti daugybe vitaminų ir mineralų, tačiau svarbu juos tinkamai suderinti tarpusavyje, kad nuolatos būtų vartojamos įvairių grupių medžiagos bei galėtumėte mėgautis sveikata ir gera savijauta.

Vitaminų trūkumas gali sukelti vėžį, širdies ir kraujagyslių ligas, perteklius - autizmą

Turėtumėte atminti ir tai, kad nors vitaminai ir mineralai yra būtini pilnavertiškam gyvenimui, vitaminų trūkumas ir širdies sveikata jų trūkumas gali turėti rimtų pasekmių sveikatai, visgi reiktų būti atsargiems ir nepersistengti, nes vitaminų perteklius vitaminų trūkumas ir širdies sveikata pat nėra geru sveikatos rodikliu, o gali net pakenkti Jūsų savijautai. Informacija parengta pagal sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro medžiagą.

Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė Skaistė Norvaišienė.